Brev:
Mad efter Sundhedsstyrelsens nye retningslinjer
2. marts 2015
Alder:
7 mdr.
Mad efter Sundhedsstyrelsens nye retningslinjer
Hej Helen
Hermed et hurtigt spørgsmål efter Sundhedsstyrelsen har udgivet de nye retningslinjer vedrørende kost til spæd- og småbørn.
De skriver, at man nu ikke længere må give børnene komælk før de er 1 år. Gælder dette udelukkende som drikkelse eller gælder det også for mælk tilsat andre fødevarer fx når man laver kartoffelmos eller kødsovs?
Hvornår må børn desuden spise risengrød, som jo udelukkende består af mælk og ris? Her tænker jeg også på indholdet af arsen i risene. Og må man komme kanel herpå, når nu man også skal forsøge at begrænse indtaget af kumarin?
På forhånd tak :)